Naprawa Wgnieceń bez Lakierowania Warszawa

Naprawa wgnieceń bez lakierowania metodą PDR – Warszawa

Żyjemy w czasach ogromnych zmian. Najpierw zapowiadano globalne oziębienie (za sprawą nadmiaru freonu), następnie globalne ocieplenie (za sprawą nadmiaru dwutlenku węgla w atmosferze). Jedno jest pewne, mamy coraz więcej gwałtownych zjawisk atmosferycznych. Wiatry i gradobicia to już codzienność. Spadające na ziemie połamane konary drzew, lodowe deszcze, latające dachówki to zabójcze zagrożenie dla karoserii twojego auta. Każdy kontakt z blachą zostawia trwały ślad.
Jeżeli to nieszczęście dotknęło i Ciebie – nie martw się. Są ludzie którzy gotowi są ci pomóc, dla których wyciąganie wgnieceń to chleb powszedni. Przyjeżdżaj do nas gdy zostałeś ofiarą takich zdarzeń jak: gradobicie, obicia parkingowe, skaczące po masce zwierzęta, czy nawet złośliwi sąsiedzi.

Nowoczesne metody wyciągania wgnieceń

Ponieważ współczesne lakiery są bardzo elastyczne i wytrzymałe, uszkodzeniom powierzchni metalowych niekoniecznie musi towarzyszyć przerwanie faktury i ciągłości lakieru – Naprawa odbywa się wtedy bez pracochłonnego i drogiego procesu ponownego malowania. Można wydatnie skrócić jej czas i ograniczyć koszty.
Metoda usuwania wgnieceń bez lakierowania PDR ( Paintless Dent Repair ) powstała w zakładach Mercedes w połowie dwudziestego wieku. Zauważono wtedy, że na elementach metalowych, już po ich lakierowaniu, często dochodziło do uszkodzeń spowodowanych wypadkami podczas transportu na linii produkcyjnej. Opracowano zatem specjalną technologię.
Składa się ona z dwóch sposobów traktowania blachy:

  1. Wyciąganie wgnieceń (metoda klejowa), za pomocą specjalnych grzybków przyklejanych na uszkodzone miejsca, a następnie szarpanie (bardzo delikatne), w kierunku prostopadłym do podłoża. Grzybki mają różne kształty (zależne od wielkości i rodzaju uszkodzenia) i po przyklejeniu umieszczane są w specjalnym aparacie umożliwiającym dokładne pozycjonowanie i zapewniającym działanie siły w ściśle określonym kierunku. Klej używany do tej operacji jest termoplastyczny, rozprowadzanie go odbywa się za pomocą specjalnego pistoletu grzejnego, a gdy działają na niego siły w innym kierunku – traci swoje właściwości i daje się go z łatwością usunąć. Gdy dołek w karoserii zostanie wyciągnięty, resztki kleju pozostałe po operacji usuwa się zmywaczem.
  2. Masowanie karoserii za pomocą drutów (zwanych inaczej heblami, płetwami lub wytrychami). Narzędzia te przypominają kształtem pogrzebacze o różnych końcówkach. Wypycha się wklęśniętą blachę i masuje. Precyzyjne dopieszczenie naprawionego obszaru, odbywa się przy użyciu młoteczka gumowo – teflonowego oraz różnych klinów i pobijaków.

Wyciąganie wgnieceń teraz możliwe bez lakierowania

W obu przypadkach, ważnym elementem jest odpowiednie oświetlenie miejsca naprawianej karoserii. Służą do tego specjalne lampy cieniowe, mocowane do auta za pomocą przyssawki gumowej. Giętka nóżka pozwala ustawić kąt padania światła, tak żeby było dokładnie widać powierzchnie naprawianej karoserii. Lampy mają przełącznik zmieniający charakter wytwarzanego światła. Można ustawić światło ciepłe, zimne, lub mieszane. Rodzaj oświetlenia ustawia specjalista – biorąc pod uwagę rodzaj lakieru, jego kolor oraz inne czynniki związane z naprawą (aby móc najlepiej i najefektywniej pracować).
Technologia PDR wymaga od naszych specjalistów wprawnej ręki, bystrego oka, dużej delikatności, a jednocześnie wielkiego zdecydowania. Podczas masowania karoserii twojego auta, należy z dużą dokładnością i wyczuciem operować narzędziami. Jeden fałszywy ruch, i zamiast zlikwidować uszkodzenie można pogorszyć sytuację. Nasi fachowcy to artyści w swoim fachu (nie zdarzają się im pomyłki).
Zatem powtórzę: jeżeli jesteś mieszkańcem Warszawy i szukasz firmy, która ma naprawić wgniecenia na Twoim samochodzie – zadzwoń i skontaktuj się z nami.

Usuwanie Wgnieceń - Maciej Wajszczuk

Usuwanie Wgnieceń – Maciej Wajszczuk